ילד חדש. תן לנו הארה

חודש אחרי ה 7 באוקטובר.

זה התחיל ב-
"יש לי צירים כאלה לא ברורים. די חלשים אבל פעם בכמה דקות.. אני לא מצליחה לדעת.."

שאלתי "לבוא?", היא ענתה לי "כן!".

משם 3 שעות וקצת, מתוך כאב עצמתי ולא מעט דם, הנה הגיחו חיים לעולם.

הוא ניתק מחבל הטבור, בכה השתעל, נכנס לחימום, ינק מאמא. והתייצב. בן אדם חדש בעולם.

*

ובתוך הכאוס והשחור, ובתוך מסוקים שנוחתים ליד בית החולים מורידים חיילים מהדרום, דידתה יולדת טריה, תלויה בחסד, תלויה ברחמים.

וכמעט שאיבדתי נשימה כי בבית שלשה קטנים ומאיפה בכלל מתחילים?!

ומה עם שעות העבודה, ועם פגישה ועוד פגישה שהתבטלה, ועוד חבר חדש בצוות שלא הספיק לקבל חניכה. ומה אביא לילדים לארוחה?!

ולרגעים, אחרי שכבר היתה ברית מילה, ועשינו סעודה וקראנו לו יאיר, כי התפללנו להארה.

אני מרגיש איך בתוך הכאוס, אני בעצם עטוף, עם השכנים, עם החברים, המשפחה והידידים. אף אחד לא עזב, אף אחד לא ויתר על זכותו להיות שם ולעזור.

*

והיום כשקרובה אהובה מתל אביב פנתה וביקשה תפילה. הרגישה שהיא רוצה להתפלל אבל לא כל כך יודעת מה.
בכינו שלושתינו. כל אחד לחוד. משהו חזק היטלטל בתוכינו. הלב מבקש תפילה. אבל המוח לא מוצא סיבה.
העתקתי לה ברטט את "שיר למעלות אשא עיני". פסי מסרה לה פרקים מתוך צפונות ליבה, משעות החשיכה שלה עצמה.

וכולנו ביחד נשאנו עינים:
מה נוכל לעשות טוב יותר כדי שהמציאות האינטלגנטית העוטפת אותנו, לא תשוב ותאכזב.
מה נעשה אחרת כדי שהזרם החייתי שבאנושות שלנו לא יאבד שוב את הכיוון.
איך אפשר לבנות משהו פה בארץ הזאת עם קצת יותר משמעות וחיבור, עם קצת יותר צדק ושלום.
עם יד ביד. שלך ושלנו.

*

ואתה א-ל רחום וחנון. החיים זורמים ממך בלי ספק, אבל החוקיות שלך כל כך אבודה.

מבקשים ממך משענת מבקשים הארה.

לתגובות

13 תגובות בנושא “ילד חדש. תן לנו הארה

  1. מזל טוב, איזו התחלה חדשה ויפה בעיצומו של המאבק שלנו. וכמה הבחירה בשם יאיר היא יפה ומדויקת.
    אלו הם החיים, הערבוב הזה של כאב ושמחה, סוף והתחלה.
    התרגשתי מכל מילה שכתבת. התפילות ששלחתם ממלאות אותי.
    אוהבת ❤️

  2. מזל טוב!!!
    שיגדל לתורה חופה ומעשים טובים, וימלא את העולם באור בהיר.

    אני ממש שמח לקרוא את הכתיבה שלך. אחרי זמן לא מעט. כל כך מתוק וחי וטוב ומאיר, מרפא לנפש ממש, משמח ומנגן ומחכים.
    גם התוכן וגם המנגינה שבין המילים

כתיבת תגובה